Friday 21 August 2009

tunduk ke bumi..

umm,
macam byk je bende yg berlaku sampai aku rase cam malas nak post sume..
umm, some of my bestfrens off to indonesia, USA n some other place dalam 2 minggu nih..
my fren's sis died..H1N1..(alfatihah)..
last 3 days, ini ruma, pokol 3 , itu pencuri masuk,
we all sume kat tingkat atas, die cume bermain2 kat tingkat bawah je..
cash, laptop, phone sume kene ..selamat bersemadi sume..
luckily phone, wallet, n laptop terselamat sebb aku bawak lap top masuk tido sekali kat atas dat night.. but saye lupe pasal satu beg kertas putih..
ade phone lama,flight ticket, USD, roubles, passport, student card, metro card,visa sume2 tu kat bawah,,
cam syukur gile pencurik tu x nampak..
ataupon die belas kesian kat aku sampai x sanggup nak amik bende2 tu, aku pon x tau la..
but alhamdulillah mine was ok sume..
just dat my untie almost 8k, nenek da nak kat 2k,
beg sume koyak, n from ape yg aku perasan, my grandma je yg cam abit shock.
mereke tabah.. kene sume tu, terus wat solat sunat..umm..dan x nangis..
pagi tu gi la balai wat report, tgh2 buat, ade satu untie rambut kuning dengan baju ketat wat report gak sebelah aku..
"make sure this person die"
sambil hempas tah hape bende tah kat depan inspector tu..
dan yg aku paling riso yelah konci kete aku ilang...
bukan riso skit2 tapi gile3 nye riso..
haish..
tah lerr..
harap2 ok2 je..
aminn..
btw lagi 5 hari da nak balik..
lagi 3 hari da nak pekse JPJ ,
n lagi 1 hari nak pose..
harap2 ramadhan kali nih lebih lagi mendidik diri..
amin..
kusentiaseharapdiriinitabah..
aminn..sekali lg..

Penggelak sadis..
(kadang2 aku fikir ade juga benarnye nama ini)

pen off..

8 comments:

  1. fuyo. betol ke pencurik masuk?
    fuyo.. mengejut gak brita nie. rumah kat perling ke?

    ReplyDelete
  2. satu dugaan bro.moga dpt jumpe ko kat sana nnt in one piece :)

    ReplyDelete
  3. uish?!
    alhamdulillah tiada sebrg nyawa yg terlibat dlm insiden tu..
    itu namanya dugaan..
    doa byk2 pencuri tu dpt ditgkp,
    n hopefully,ape2 yg lost,can be found back,if cant,mayb dah rezki org tu..
    bykkn sabar..

    ReplyDelete
  4. geramnye saya dgn pencuri tu..klau sya dapat pencuri tu,memang truk sya belasah..haha..syahir,jgn sedih tau..juz be really 10x careful next time..ambil iktibar atas semua ni..okay 2x!..^_^!

    ReplyDelete
  5. syahir.
    rumah mana masuk pencuri??
    perling kahh??
    yosh,,
    sudah sngt tak selamat klu begituw~
    neway,,
    aku nak jumpa ko!!
    wahahahaha.
    smlm farah call ajak jumpa ko,
    mslhnya aku di sarawak.
    tak balik~
    weh, bile agaknya aku leh tengok muka ko?
    it's been banyak tahun...
    huhuhuhu=DD

    ReplyDelete
  6. alhmadulillah,
    sume2 pon selamat,,
    thankz korang..insyaallah lepas nih berjage2 lebih lagi..
    maybe lah kot rezeki die..
    da nak kene..
    x leh wat pe la,,
    harap2 x de lg bende2 gini jadik
    kat no.31 undan 12, tmn perling sebb masuk nih da kali ke4 da umah ni kene..
    ish3..
    sadis2,,
    hihi

    ReplyDelete
  7. kali ke4?
    herm. memang sah kene bina strategi baru.
    fight dengan pencurik. yeahh! hheehe

    ReplyDelete
  8. haha..
    strategi baru..
    x fikir lagi cam ne..
    menyusul nnti kot..

    tu la..
    mungkin nih pengajaran n ingatan jugak..
    supaye kite lebih berwaspada n sayang barang kite lebih2 lg..
    =)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails