Wednesday 15 May 2013

Aku dan hari ini - Tatkala aku sendiri..


Eiffel tower, Paris

Aku dan Hari ini..


Lama sudah aku berpaling,
angkuh dalam langkah,

menongkah arus suci adDin,
asyik dalam buaian jahiliyah.

Taburan nikmat yang kuabaikan,
kelopak iman yang kusiakan,
gugur layu tiada bersemai,
hilang subur dalam harumnya.

Aku rindukan waktu itu,
kalbu jernih cerminan iman,
linang titis titis air mata,
tunduk memanjat doa suci.

Serahku padaMu Pemilik Hati,
menghangat kembali cinta ini,
mengisi gersang kendi sanubari,
yang meruntun cintaMu ya Robbi..



Yang demikian itu disebabkan karena sesungguhnya mereka mencintai kehidupan di dunia lebih dari akhirat, dan bahwasanya Allah tiada memberi petunjuk kepada kaum yang kafir. (16:107)

p/s : Alhamdulillah.. syukur kepadaNya, kerna walau serba dalam tak mengena,, masih ada Dia tempat untuk kusandar..

# in rememberance of Naqbah Day (15/5/1948)
#Happy Teacher's Day buat guru guru tersayang, jasa kalian tidak terbilang... (16 May)


pen off..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails