Monday 16 July 2012

bila rindu rinduan..


huu.. dapat bersembang dengan kerap with this guy for this past few weeks.. well, sebab dah nak naik sem kan, wishing u all the best lah k.. (a few photo for SAMURA around the Globe program yg dah selamat dihantar utk beri inspirasi pada adik2 nak melanjutkan pelajaran.. bagus abang2 ni.. (blueekk...))

untuk raya kali ni, sekali lagi my beloved brother ni x balik for the 2nd time..berpuasa and beraya sensorang di perantauan might be a good experience sebab it might cause you to appreciate the things that u miss even more.. 

contoh 1 
kalau selalu tak duduk barisan depan waktu takbir hari raya, anda akan terasa untuk duduk di sana, dan sambut mic dari tok lebai tua sebelah tu, and alun kan takbir raya yang selama 3 -4 tahun sebelum ni hanya didengari oleh teleinga sendiri ataupun telinga roommate anda.

contoh 2
kalau jenis yang jarang nak berheart to heart dengan keluarga (x semestinya bab kawen baru nak hati2hati) akan lebih open and share pendapat, perasaan dan masalah dengan lebih akrab .. somehow anda akan rasa anda menjadi lebih penyayang dan lebih menghargai detik2 tersebut

contoh 3
anda akan lebih rasa nak mintak sponsor dwet dari parent anda kerana anda dah banyak saving dwet depa dengan dapat scholar. haa, pampers botol susu ko, dwet tusyen, dwet buku, dwet masuk skolah, dwet beli mercun pop pop, jatuh dari langit ? be thankful dan syukur kerana dikurniakan mereka yg menyayangi kita tanpa syarat ..^^

contoh 4
kalau jenis hantu yg tak reti nak tolong masak or tolong lipat kain pemalas tahap gaban, anda akan tolong bwat bende2 tu kat rumah, maybe dengan emak, adik, or nenek yang bersama anda dan meringan kan tulang untuk buat kerja2 amal..

contoh 5
kalau x pernah mengaji dan solat bersama parent anda, anda pastinya akan terasa shahdu mendengar imam solat anda seperti waktu anda skolah menengah atau skolah rendah itu, ya masih suara yang sama, alunan yang sama, dan shahdu di kalbu yang sama..





well, apa nak bwat, sebab dah x balik kan, skype dan medium2 lain masih boleh menjadi medan terbaik  untuk melepaskan  keerinduan pada masakan mak dan toklah, nasihat/teguran/bebel abah ,, n sakatan dari adik beradik yang lain yg sedang enak menjamu selera  di malaysia.. dont worry, jarak mungkin jauh beribu batu, tapi anda tetap kami semua rindu.. acewahh..


k k, anyway selamat berpuasa untuk adikku fuad abu sahmah yang baru menang  so called 'silver' utk intervarsity games kat sana, kasut baru anda sangat lah lawa.. patut dwet abis..=P...
anyway have fun n do take care...

p/s : hari ni sorang bibik baru balik dari Egypt, and i guess she will make my life easier.. harap2nya.. hahaha.. dah nak puasa dah nih ? preparation kite guane ? ^^

Rasulullah saw bersabda: “Tidak ada seorang hamba pun yang berpuasa sekalipun satu hari di jalan Allah, kecuali Allah akan menjauhkan dirinya dari siksa api neraka sebanyak tujuh puluh kharif (tujuh puluh kharif maksudnya adalah sejauh perjalanan yang menghabiskan masa tujuh puluh tahun)” (HR. Bukhari Muslim). 


pen off..

2 comments:

Related Posts with Thumbnails