Thursday 24 September 2009

solehkah kite..

Dan kami perintahkan kepada manusia agar berbuat baik kepada orang tuanya.
Ibunya telah mengandungnya dengan susah payah, dan melahirkannya dengan susah payah.
Masa mengandungnya sampai menyapihnya selama tiga puluh bulan, sehingga apabila dia (anak itu) sudah dewasa, dan umurnya mencapai enpat puluh tahun, dia berdoa, "Ya Tuhanku berilah aku petunjuk agar aku dapat mensyukuri nikmatmu yang telah Engkau limpahkan kepadaku dan kepada kedua orang tuaku dan agar aku dapat berbuat kebajikan yang Engkau ridhai; dan berilah aku kebaikan yang akan mengalir sampai kepada anak cucuku.
Sungguh aku bertaubat kepada Engkau , dan sungguh aku termasuk orang Muslim.

(46:15)

Ya Tuhanku, jadikkanlah kami anak yang soleh/solehah..
amin..

salam

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails