Tuesday 10 April 2012

kisah pakcik benci israel..

alhamdulillah, segala puji bagi Allah yg memberi diriku dan dirimu peluang utk bernafas udaraNya pada hari ni... selawat dan salam juga buat  junjungan besar nabi Muhammad S.A.W yg mengakui kita kekasihnya meskipon belum pernah melihat diri ni..  moga semua dalam baik2 je harapnya..

huuu... this is absolutely a longggg longggggggg month utk ak.. had been xzly 1 month n 3 days since the day aku bersuka rela menerima surat perlantikan as vice treasurer student body university ni..-____-.. pada asal nya agak keberatan utk menerima, tapi disebabkan beberapa perkara yg perlu dipertimbangkan, di gagahi jugak utk menginvolve kan diri.. insyaALlah mudahan Allah mudahkan urusan...

ape bende la yg syahir ni sibuk sangat sebulan ni kan.. update blog pon x penah.. macam la perdane menteri ke ape.. huhu.. well, actually menyibukkan/ tersibukkan/disebukkan dengan fundraising utk intervasity games yg akan berlangsung end of this week..dimulakan dengan plov, kemudian nasi kerabu, kemudian lagi nasi minyak dan kemudian sekali lagi nasi lemak..T.T..


aku pun x tahu nak jadi doktor ke nak jadichef balik msia ni..ma dah riso.. takut aku kurang study.. aku lagi3 lah riso kalau x cukup study nyebokkan diri ngan bende2 gini.. -___-
insyaAllah, kalau kita mudahkan kerja dan urusan orang lain, Allah akan mudahkan urusan kita..
fundraising utk support athlete's transportation yang mahal bagak kat moscow ni..-___-..
hope m1 champion again this year like SIG tahun lepas.. aminn.. hehe

there just toooo many things that happen to me since the last time updated this blog... tgk gambar messi pon dah naik menyampah dah.. hehe.. x pe la.. kite up satu cerita dulu..

teringat waktu pergi ke pasar beli ayam utk FR ni, bersembang dengan pakcik kazakhstan kat sebelah kedai ayam halal .. mula2 gua mmg lerr usha slek je, sebab malas nak layan, tapi sebab makcik tu siapkan ayam lambat sangt, terpaksa lah mengikutkna jugak..

pakcik - " hai anak muda, dari mana asal ? "
sy - " saya dari maysia pakcik"
belajar di sini?
sy - ya saya pelajar tahun 4 university bla bla bla..
pakcik -malaysia ? ramai musliman  da? sangat bagus.. 
sy - dalam hati ak, mantap gak pakcik ni, sebab malaysia mmg la kurang di kenali kat moscow ni..
pakcik -malaysia sangat tak mengiktiraf izraeli? 
 sy - sebab ke lemau-an russian language aku, agak lembap pick up di sini,,
 pakcik -jews2..yes islam, yes kristian, yes jews.. izrael.. nye lubish da?
 sy - oo ni yang pakcik nak cakapkan,
 sy - haah, kami benci israel ... pakcik sebenarnye tiada israel.. only palastine.. ^^
sy - "nye kogda izrael.. v mire nye izrael.. tolka falastin.. "
sy-pakcik pun x suka israel?
pakcik- sama2..kita kan muslim..(sambil tersenyum dan gaya memakse aku beli sayur die jual..)  ^^





ayam pon siap..  ak dan kawan2 yang lain pon mengangkat 26 ekor ayam beku membelah lautan salji balik dari pasar spartiv ke hostel semula..=P

balik2, terfikir sejenak b4 tido malam tu, punya lah orang luar melihat Malaysia benci dan ketuai segala benda yang bersangkut paut dengan israel..bile melihat kebelakaang, aku jadi malu sendiri.. apa yang telah aku lakukan utk menzahirkaan kebencian pada israel, dan kecintaan pada saudara di palastin? baru aku, kalau lihat budak2 skolah rendah  yang lain dok ber shuffle dalam kelas, anak muda togak arak, saudara saudari cikebung2 dekat kelab2, di mana sebenarnye kite dalam merealisasikan apa yang kita cakapkan.. moga aku lebih tabah dan kuat..
 
ya Allah kuatkan lah iman kami, terangilah hati kami dengan cahaya robbanimu yang tidak kunjung malap.. kepada Kau ya Allah kami memohon pertolongan dan tempat kami bergantung harap..

aminn ya Robb...

cycle baru dah start, subject therapy and urology.. somehow aku suka giles3 pada therapy.. so lagi la nak study best2 utk subject ni.. cikgu yang sama Dr. Rameev, ayng mengajar aku since 3 tahun lepas.. alhamdulillah hes my teacher again this time..
doakn ahmad syahir abu sahmah dimudahkan urusan nye ye.. di dunia jugak di akhirat..aminn..
utk kalian juga..
have a nice day dalam iman..!!


pen off..
=)

1 comment:

Related Posts with Thumbnails