Wednesday 20 April 2011

kepada mutarobbi..



Kupohon maaf,

Wahai mutarobbi
Kerana kau mendapat aku sebagai murobbi

Malunya aku wahai mutarobbi
Menggelar diriku sebagai murobbimu
Dan menggelarkan kau sebagai mutarobbiku

Aku gagal memenuhi dirimu dengan himmah..
Aku gagal mengajarmu erti tajarud..
Aku gagal menyinarimu dengan ruh rabbaniyyah..
Tidak cukup dariku fikrah dan ukhwah..
Dan kau kering ketandusan kasih sayang..

Kerasnya hatiku wahai mutarobbi..
Kurangnya prihatinku terhadapmu
Kerasnya hatiku wahai mutarobbi..
Kasarnya nada kata-kataku terhadapmu
Kerasnya hatiku wahai mutarobbi..
Tajamnya pandangan mataku terhadapmu
Kerasnya hatiku wahai mutarobbi..
Kurangnya senyumanku terhadapmu

Maafkan aku wahai mutarobbi..
Kerana kau mendapat aku sebagai murobbi..
Layakkah aku digelar murobbi..
Sedangkan kau tidak diperlaku seperti mutarobbi..

Ya Rabb, ampuni aku
Aku gagal memenuhi amanah besarMu
Ya Rabb, ampunidia
Jadikan dia lebih baik dariku
Ya Rabb, berikan aku taufiq dan hidayah
Aku tidak mahu lagi berlaku zalim terhadap mutarobbi
Ya Rabb, berikan dia taufiq dan hidayah
Jumpakan dia dengan murobbi

Ketahuilah wahai mutarobbi
Di sebalik kelemahanku, aku menanam cita-cita untuk menjadikan kau rijal
Ketahuilah wahai mutarobbi
Di sebalik kelemahanku, aku berazam untuk menarikmu bersama ke dalam soffku
Ketahuilah wahai mutarobbi
Di sebalik kelemahanku, aku cuba untuk menanam benih cinta da'wah dan tarbiah di hatimu
Ketahuilah wahai mutarobbi
Di sebalik kelemahanku, aku ingin kau menjadi seorang murobbi

Dan ketahuilah wahai mutarobbi..
Aku juga seorang mutarobbi..
Yang masih mengharapkan murobbi..
(syntahstylo)

p/s:hanya kepada ya Allah aku berharap juga memohon, dan kepadaMu jualah tempat aku kembali..
luruskanlah hati mutarobbiMu ini..
aminn..
jzkk azli atas ingatan..


pen off..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails