Monday, 29 November 2010

khalifah....hilangnye ia di dunia,

video
terase sangat yang betul2 hampir berjaye agenda 'si jahat' untuk menghilangkan pengetahuan generasi baru tentang apa yang mereka pernah ada...

perasan x, belum 100 tahun jatuhnye sistem khalifah??

jap2, tau ke kite, yg kite pernah ada khalifah b4 this??

cube kite bayang, sebenarnye kite ni, ada seorang ketua,, umat islam ni ada sorang ketua,, negara2 islam semua dibawah satu ketua.. satu khalifah..

tapi dia sudah hilang.. sudah hilang dari umat ini,

mungkin benar Dia di'hilang'kan oleh kuasa barat,

ataupun adakah dia terus di'hilang'kan oleh ummah ini sendiri?

x pon,cam mana dengan diri kita??

adakah kita terus nak menghilangkan ia??

x nak ada suatu figura yg memayungi kita, seperti mana2 86 tahun lepas??
x panjang mana pon tempoh tu,
tapi 'khalifah' dalam ingatan pemuda kita hampir tiada,

guys, kita DICURI/DIRAMPAS/DIAMBIL/DIHAPUSKAN/DIHANCURKAN sesuatu milik kita yang kita pernah ada weh..

masih x terase lagi??
mahu terus
bermandian maksiat berpegangan tangan,
berpesta ria bersuka-sukaan?

berbalik pada tajuk,

Khalifah....hilangnye ia di duniabuatSEMENTARA,
Rasulullah sendiri berjanji, ia akan pasti datang,

Kejayaan itu datangnye bagai kereta api yg sedang pergi,

sama ada kita mahu melangkah utk naiki,
atau sekadar melihat ia berlalu menjauhi,
kerna pada hakikatnye,
kereta api itu pasti menuju destinasi..


peringatan pade hati yang paling dekat dengan jemari yang menaip dan mulut yang berbicara,,
juga untuk sedare2ku yang lain juga..=)

p/s: exam pharmaco is approaching..doa2kn yang terbaik orh..
risau2..=)..
insyaAllah gonna do my best..
yosh... come on2..
=)


pen off..

2 comments:

  1. salam...

    tanggal 28 Rejab, sistem khilafah dihancurkan oleh Kuffar laktullah dgn bantuan Mustafa Kemal Attartuk...saat2 yg sgt menyedihkan... (T_T)

    Sy petik kata2 imam Ahmad ra,"adalah fitnah (bencana) jika sampai tidak ada seorang Imam (Khalifah) yang mengatur urusan rakyat"..

    dan sgt2 banyak lah bencana apabila umat Islam xde pnjaga(khalifah). kerosakan yg bleh kita tgk skang ni ialah, rosak aqidah, hukum syariat yg diperkotak katikkan, umat islam berpecah,kekayaan ngara islam jth ke tgn kuffar..dan...macam2 lagi..


    haduh....sgt2 menyedihkan... (T_T)

    ReplyDelete
  2. moga2 dapat dibentuk diri, menjadi individu muslim yg baik,pasak pada kuatnya masyarakat sekeliling,lagi menjadi komponen kecil kenaikan islam dan khalifah nanti..
    insyaAllah..
    =)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails